Bonjour,
Je suis a la recherche de conseils ou de retour d'expérience concernant un achat sur le site GearBest.
J'ai acheté le 19 janvier un Xiaomi Mi5S pour 392 euros et j'avais pris le soin de prendre une assurance. Le colis a bien été expédié, mais il a été "perdu" par le transporteur ColisPrivé. ColioPrivé a confirmé la perte du colis et ouvert un ticket chez GearBest.
Après plusieurs relance à GearBest, ils m'ont demandé d'attendre début avril pour me proposer une solution. Après une nouvelle relance hier, GearBest m'a répondu ce matin le message suivant :
We apologize with this delay and sincerely regret to hear that you have not received your order.
The shipping company is actually responsible for this loss which is sadly beyond our control.
Please review in detail our shipping and insurance policy in our terms and conditions here:
http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.htmlHowever, as you are a valuable customer, we are willing to help you the best way we possibly can.
Here are the best solutions we can offer you in this situation:
1) Resend the item upon repaying 60% of the order value.
In this case we will send you an invoice to submit the payment of 260USD via PayPal.
Please confirm your shipping address again in this format:
Consignee Name:
Detailed Address:
City:
State (Province):
Postal Code:
Country:
Phone Number:
2) Partial refund to your Wallet as store credit.
We can refund 160USD as a gesture of good will to your Wallet and exceptionally reward you with extra points (You will receive 2 points for every 1 USD. For example 3 USD will gain you 6 points).
This refund will be processed within 24 hours.
You can use both your Wallet and points to purchase your future products.
Learn more about wallet benefits :
http://www.gearbest.com/m-article.htm?id=111Learn more about points benefits :
http://www.gearbest.com/about/about-points.html 3) Partial refund to your original payment account.
In this case, we can refund 160USD to your original payment account.
Kindly let us know your decision.
Once again we apologize for any inconvenience caused.
Il n'y a pas moyen que je repaie pour quelque chose qui a été perdu et déclaré comme tel. La faute est sur ColisPrivé qui me dit de voir avec GearBest qui va me renvoyé le produit ou me remboursé intégralement.
J'ai l'impression que je viens de perdre beaucoup d'argent.
Avez vous une idée pour débloquer la situation?
Merci d'avance